شاید بگوییم که وجود کتاب هایی نظیر سواد رسانه و محیط زیست،کارآفرینی در آموزش پرورش حرکتی مثبتی بوده اما به عنوان کسی که این کتاب ها را خوانده وپاس کرده باید بگویم که تقریبا بودنش با نبودنش فرقی نمیکند.
(به خصوص در دوره دبیرستان که که همه فکر ها وذکر وزمان برای کنکور است).
چرا که روش وتدریس وامتحان به همان سبک طوطی وار ورباتی است.
اینکه سوالات امتحانی کتاب محیط زیست مان دقیق یادم نیست ولی یک چیزی تو همین مایه ها بود
عناصر هوا چیست؟
علت الودگی هوا چیست؟
چرخهx را توضیح دهید
و...
آخر، مسئولین سه نقطه متحول کننده بنیادین
مگر سر گردنه است که ما این مطالب به سان ربات در مغزمان بکنیم که شما مسئولین لوگو تحوللل بنیادیبین آموزش و پرورش را بر روی سینه تان بزنید؟!
همانطور که کسی با کتاب چطور شنا کنیم شنا گر نشده کسی نیز با خواندن و پاس کردن رباتی کتاب کارآفرینی کارافرین نمیشود.
با یادگرفتن عناصر الودگی هوا نیز لایه اوزون درست نمیشود.
یا باید شیوه تدریس به صورت بنیادین اصلاح شود(که نمیشود)یا بایدکتاب ها را از دوره دبیرستان بردارند.
این کتاب ها تا زمانی در ورطه عمل اجرایی نشود ودانش آموز میدان عمل را تجربه نکند بودنش با نبودنش فرقی نمیکند وای بسا نبودنش روان آرام تری برای دانش آموز فراهم میکند.