علی هادیان حقیقی

رهاورد(فطرت ثانی من)

علی هادیان حقیقی

رهاورد(فطرت ثانی من)

سلام خوش آمدید

راستی از رومینا های دیگر چه خبر؟

چهارشنبه, ۲۸ مهر ۱۴۰۰، ۰۱:۱۸ ق.ظ

 

هرچند که قریب به بیش از یک سال است که از این متن و موضوع میگذرد اما تکرار آن به دلیل اتفاق افتادن سالانه این تیپ ماجرا ها خالی از لطف نیست.

🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅
🔰ناصر ابدی یک روز ظهر که می‌رود خانه، می‌بیند مادرش دلواپس است. می‌فهمد که خواهرش صبح زود رفته است بیرون و برنگشته است.

تمام شهر را کوچه به کوچه می‌گردد تا عاقبت می‌بیند خواهرش تو خانه اکرم سیاه شاگردی می‌کند. بی‌ارس و پرس، چاقو را می‌کشد و سرتاسر شکم خواهرش را جر می‌دهد. بعد چاقو را تو روده‌ها می‌گرداند و یک جا همه روده‌ها را می‌کشد بیرون. تا مردم به صرافت بیفتند که ناصر چه کرده است و چه باید بکنند، یک نفس خودش را می‌رساند به کلانتری که جناب سروان، من خواهرمو کشته‌م... از ناموسم دفاع کردم...»
🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅
🔰این قسمتی از کتاب «همسایه‌ها» نوشته احمد محمود است؛ کتابی که ۵۳ سال پیش نوشته شد اما این پاراگرافش مانند بخش‌های دیگر آن هنوز هم برای زندگی بسیاری از ایرانی‌ها مصداق دارد. مثل همین «ناموس‌پرستی» و «قتل‌های ناموسی».
🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅
🔰فرشته ۱۸ ساله در رشت،رومینا اشرفی در تالش،شهین نصراللهی در کردستان و ریحانه عامری درکرمان تنها تعدادی از قربانیان این واقعه هستند.


حکایتی که متاسفانه چیز جدیدی نیست و بار ها تکرار شده.
🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅
🔰زنان و دخترانی که پا بر خط قرمز های پدر یا برادر خود میگذارند ولکه ننگی برای آن ها در خاندان میشوندو این ننگ را گویا تنها با خون باید شست.
🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅
گویا هرچه قتل خشن‌تر و بدوی‌تر باشد او بیش‌تر تطهیر می‌شود.
🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅
چه میشود که این فجایع اتفاق می افتد؟
🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅
🔰فقر فرهنگی مهم ترین عامل است. این مساله اصولا یک فشار فرهنگی است.
🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅
مساله ای است که ارزش های منطقه ای و هنجار های فرهنگی هر دو فشار وارد می کنند و ریشه های آموزشی و پرورشی و تربیتی نیز دارد. یعنی اصولا در بسیاری از جوامع و در گذشته وجود داشت.
سر‌بُریدن نشانه‌ای‌ست تاریخی از نفرت و البته اقتدار. نشانه‌ی فاتحان و در عین‌حال بیان‌گر خشونتی که باید در افواه بپیچد.
🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅
🔰 علاوه برآن نبود گفت وگو و عصبیت در اعضای خانواده، فقر عاطفی بین پدر و دختر و به تعبیر فرویدی، سرکوبی امیال دخترانه، در حسرت ماندن یک رابطه ناب و صمیمانه با پدر وجایگزینی آن با فردی هم ردیف سن پدری، خلآ عاطفی و منزوی شدن این نسل دیجیتالی معاصر، مسیر فهم این حادثه ی هولناک را غنی تر می کند.
🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅

🔰رسالت ما در برابر این فجایع چیست؟


🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅
🔰بعد از ارائه راه حل هایی به یک ناجی و مسئول خیالی فلان مقام دولتی باید خودمان دست به کار شویم.

🔰ما برای باز کردن درب قوطی کنسرو از آموزشی که برای بازکردنش بر روی قوطی قرارداده استفاده میکنیم.

🔰برای یادگرفتن مهارت رانندگی ساعت ها کلاس تئوری و عملی میرویم.

🔰 چطور میشود که برای روابطمان یا ویا تربیت فرزندانمان حاضر به خواندن یک مقاله یا یک کتاب یا گذراندن یک دوره آموزشی نیستیم؟


🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅
🔰 باید مهارت هایی همچون مهارت گفت وگو، کنترل خشم،تربیت فرزند،حل تعارضات خانوادگی،حل مسئله، ازدواج سالم و..... فرا بگیریم وآن را با دیگران به اشتراک بگذاریم.همه ما یک رسانه ایم.
ما در مقابل این مرگ ها مسئولیم.
تک تک ما.
🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅
🔰یک سایت پیشنهادی برای فراگیری این مهارت ها
https://www.bishtarazyek.com/
🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅
منابع:
دخترکشی و ترومای فاجعه(لیلی حاجی‌آقایی)
شفقنا

نظرات (۱)

سلام. خوب هستید؟
وبتون رو دیدم و نگاهی به مطالبش انداختم.
ممنون میشم به وب من بیاین و نظر خودتون رو بدین.
موفق باشید

پاسخ:
سلام زنده باشید ممننون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی