علی هادیان حقیقی

رهاورد(فطرت ثانی من)

علی هادیان حقیقی

رهاورد(فطرت ثانی من)

سلام خوش آمدید

بولت ژورنال به روش کوالایی

سه شنبه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۰، ۰۴:۱۳ ق.ظ

 

پیشنوشت:همان طور که میدونین بولت ژورنال از طرح ومدل طراحی وچیدمانش کاملا نسبیه لذا خواهشمندم سعی کنین این بولت ژورنال رو از دید یک پسر شلخته و کم حوصله درسلیقه بهش نگاه کنین.(:

تقریبا بعد از۴۰روز کتاب برنامه ریزی به روش بولت ژورنال نوشته رایدر کارول رو تموم کردم. کتاب بدی نبود ولی کتاب عالی ای هم نبود(:

میانه.

 

نمیدونم برای من این طوریه یا کلا همین طوریه که این کتابای خودیاری موفقیت جون ادم رو در میارن تا لب کلام رو بگن بعد هم که میگن باید با گوگل ترنسلیت ترجمه اش کنی که اها این مثال وگونه بومی اش میشه این(البته کتاب اثرمرکب و قلم دارن هاردی این طوری نیست عین بچه ادم همه چیز رو میگه)

بگذریم....

بولت ژورنال چیست؟

دفتری است شخصی برای برنامه ریزی در زندگی(دور نما های زندگی)

این تعریف منه که کاملا نسبی قطعا ناقصه....

چیزی در اون

اهداف،عادت ها،کارهای روتین،کتاب ها وفیلم هایی که باید ببینم،روابط،اشتباهات زندگی(تجربیات) و... ثبت میشه.

چیزی که به شما وکارهاتون نظم میده.

 

مواد لازم:

چیزی که بتوان ((در)) ان نوشت(بهش میگن دفتر)

+

چیزی که بتوان ((با ))ان نوشت.(بعضی ها بهش خودکار ومداد هم میگن).

 

همان طور که گفتم نوع دفتر بولت ژورنال برای هرکسی نسبیه برای کوالایی مثل من این نوع دفتر کفایت میکنه.

لطفامن رو با هیئت مستضعفان اشتباه نگیرین(:

لطفامن رو با هیئت مستضعفان اشتباه نگیرین(:

 

قشنگه نه؟(:

 

 

 

محتوایات بولت ژورنال

ص اول فهرست وصفحه بندی مطالب(البته میتونین مثل من طبق عکس زیر این طوری دسته بندی کنین.)

 

کار های روتین

لیست فیلم ها وکتاب های مورد علاقه

کیفیت روابط با دوستان وخانواده

(گاهی وقتا شده که شما با دوستتون یا پدر یا مادر یا برادروخواهرتون وارد بحث میشین تنها کاری که باید بکنین اینکه اون واقعه رو ثبت کنین وجمله ویا کار جایگزین رو هم بگین اگه فقط هم ثبت کردین هم اوکیه)(((مثلا امروز من داشتم با گوشیم کار میکردم داداشم اومد میخواست حرف بزنه ولی من تند رفتار کردم.)))همبن ثبت کردن کافیه باعث میشه شما روی رفتارتون یک تامل بکنین.

نکته:بلافاصله بعد اون رفتار باید رفتار رو ثبت کنین.

ایده ها(برای کارتون ساییتون ها همین طوری و...)

تجربه واشتباهاتم(کار های اشتباهی که تو اون روز کردی وبعدش پشیمون شدی بلافاصله مینویسیش وبرسی میکنی چیکار کنی که اون کار نکنی یا باید چه کتاب یا دوره ای روببینی تا اون کار نکنی)

عادت ها(همه ما یکسری عادت های مزخرف داریم که برای هرکس نسبیه مثلا ناخن خوردن،تلگرام گردی،اینستا گردی(من اینستا ندارم این عادتا رو به من ربط ندین:)،اعتیاد به فیلم های خاک برسری،وب گردی،ساعت مشخص برای خواب نداشتن و...) بعد یک فضا بزارین برای ریشه یابی عادت های بد(کی چه زمانی،کجا وچرا این عادت بد رو انجام دادم)مثال

چی شد که این دفعه ناخن خوردم؟

استرس عصبانیت

موقع درس خوندن بود

پشت میز

بعد راه حل برای اون کار باید پیدا کنین.( مثلا دسترسی خودتون رو محدود کنین)موضوع ترک عادت خیلی گسترده است وتو این متن نمیگنجه.(کتاب مقاله زیاده)

باهر بار برسی عادت بد وپیدا کردن راه حل میتونین خودتون رو مقاوم تر کنین.

 

من اینا رو تو چند جا ثبت میکنم! اره تو دفترم فقط یک سری از اینا رو مینویسم.

مثلا اهداف رو تو گوشی(App note google) نوشتم تا تومعرض دیدم باشه.

کار های روتین رو رو کاغذ جدا نوشتم چسبوندم به دیوار

طومار دربار....

طومار دربار....

 

عادت های بدم رو هم همین طور میزنم به دیوار راه حل های مربوط به عادت بدم رو هم همین طور

برای اینکه در معرض دید باشه.(بهش میگم کاغذ بازخورد) هروقت که تو فرایند کارم اختلالی ایجاد بشه کار رو ول میکنم میرم سراغ کاغذ بازخورد وجست و جو راه حل ها

ولی روابط ویا کتاب ها وفیلم های مورد علاقه رو توی دفترم مینویسم.


برنامه

برنامه من چند قسمت داره.

یک برنامه کلی روتینه(کار های مهمی که هروز باید انجام بدین) که کلیه ولیستی از همه کار.

همون اخرین عکسی که دیدین

یک برنامه جزئی روتینه

که مثلا برای زبان چه درسی یاپادکستی یا چه کتابی تا کجا باید بخونم.

و اینکه چطوری بخونم

 

 

ضرب العجل برنامه

که من مثلا تا اخر ماه اگه هروز۳۰صفحه کتاب بخونم باید بعد۳هفته باید این کتاب رو تموم کرده باشم.

یا مثلا این ۳پادکست باید تااخر این هفته تموم بشه.

فکر میکنم برای امروز کافی باشه فعلا چیز دیگه راجع به بولت ژورنال به ذهنم نمیرسه ولی اگه برسه حتما میگم.

راستی بولت ژورنال شما چطوریه؟ایده ها وموارد خاصش رو اگه دوست داشتین تو تظرات به من هم بگین.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی