علی هادیان حقیقی

رهاورد(فطرت ثانی من)

علی هادیان حقیقی

رهاورد(فطرت ثانی من)

سلام خوش آمدید

 

 

تریلر مستند

لینک تماشا و خرید فیلم

 

۱)تجربه کارها


به نقل از متن نوشته برو پی کارت
تجربه کنید

تجربه کنید

تجربه کنید

حتی به غلط! اصلا کی تعیین میکند خوب غلط را؟
(وقتی استاد انداختت میفهمی کی تعیین میکند)
محیط های مختلف را،کارهای مختلف را و.....
رویکرد تجربه محور در دانشگاه داشته باشید

و نه درو کننده واحد های دانشگاه نمیگویم درس نخوانید نه بخوانید خوبش هم بخوانید

مثل خر هم بخوانید. خرخوان بودن اصلا بد نیست

منتهی سعی کنید خرخوان چند بعدی باشید

به عبارت بهتر
ینی اگر مهندسی میخوانید
انجمن شعری هم بروید یک ۴فعالیت انجمنی هم بکنید بروید در یک نشریه ای چیزی بنویسید،یک کاراموزی رایگان مرتبط با رشتتان انجام دهید خلاصه که به تعداد مو های وین دیزل راه هست برای تجربه کردن کارهای جدید.(اقا نروید سیگاری بشوید که به ما ربطی ندارد)
تجربه یک کار است که علاقه شما رو به شما نشان میدهد.

دانلود کتاب ۳۰کار به جای دانشگاه رفتن ومسافر کشی

 

 

چرا باید در دوره دانشجویی کاراموزی بکنم؟

چرا باید در دوره دانشجویی کاراموزی بکنم؟تجربه کاراموزی یک دانشجو ترم۳ حقوق

virgool.io

 

 

۲)بی خاصیت نباشید!


این کلمه ای بود که در جای جای مستند گفته میشه.بی خاصیت نباشین. راست میگه! الله وکیلی این درس خوندن تو،فعالیت های الان تو آیا میتونه نیازی رو رفع بکنه؟
انشالله که ۱۲۰سال عمرکنید ولی انصافا اگه خدای نکرده شما همین الان فوت کنید ایا نبود شمابرای کسی هست که حس بشه؟(به غیر از خانوادتون)
ایا کاری هست که شما انجام بدین ومشکل یکی رو حل بکنه؟بگه خدا پدر مادرت رو بیامرزه خیلی کمکم کرد.

بذارید مثال از خود کوچک،حقیر،صغیرم براتون بزنم.
مثلا من رشته ام حقوقه.دغدغه اول اول من برای هم رشته های خودم این بود که بدونن در طول ۴سال دوره دانشجوییشون چه کار ومهارت هایی رو باید انجام بدن،چطور درس بخونند،ارشد برن یا نرن،مهاجرت بکنن یا نکنن، برای همین اقدام به تولید محتوا کردم چه درویرگول چه در انجمن علمی فعالیت های انجمن رو به این سمت بردم.

 

 

من سعی کردم با تولید محتوا و در اختیار گذاشتن تجربیاتم بی خاصیت نباشم.

ارشد  خواندن یا نخواندن مسئله این است!

ارشد خواندن یا نخواندن مسئله این است!اقا بالاخره بخونیم یا نخونیم؟

virgool.io

 

لب کلام:
ایا خدا وکیلی این درس خوندن تو،فعالیت تو وکار ااان تو در راستای رفع نیازی مشکلی هست یا نه؟

 

۳)جمله کلیشه ای برو دنبال علاقه ات!


دونکته وجود داره:

یکی اینکه پاسخ این سوال واقعا برای جوون ۱۹سال پاستوریزه ای که کاری جز درس خوندن نکرده واقعا سخته برای همین بهتره به جای جمله برو دنبال علاقه ات بگیم برو دنبال تجربه.


نکته بعدی اینکه
من با این جمله(برو دنبال علاقه ات) به هر قیمتی موافق نیستم.شما فرض کنید یکی عاشق تاریخه یا عاشق علوم سیاسیه. این دو رشته در بهترین ح التش فارغ التحصیل دکتری میده
ینی شما بهترین حالت میشید استاد دانشگاه .
خب ایا شما عشق تدریس وسرکله زدن با یک مشت دانشجو نمره دوست عمدتا سیب زمینی وتنبل هستید؟
ایا عاشق دادن مقاله وتحقیق هستید؟
آیا وضعیت مالی شما به گونه ای هست که خانواده بتونه شما رو تا دوره دکتری و تا پیدا کردن کار ساپورت کنه؟
وهزاران مورد دیگه.
مدرسه علوم انسانی صادق زیباکلام رو برای آشنایی بچه ها با رشته های علوم انسانی وبه خصوص علوم سیاسی دعوت میکنه.
توصیه میکنم حتما این رو ببینید.

 

 

 

مجید حسینی در این رابطه صحبت کرده البته صحبت مجید حسینی کمی تونی رابینز طوره وجنبه احساسیش پر رنگ تر. ولی با این حال باز هم ارزش دیدن داره.

 

 

 

این مورد یادتون نره هیچ وقت علاقه در مقام اول با معیار ((چون باهاش حال میکنم)) نسنجین.
یعنی اینکه چون تو یک کاری براتون لذت بخشه بگید پس من علاقم همینه.
طرف چهار تا فیلم از قیصر ومرلین مونرو دیده دیگه میگه من علاقه ام بازیگریه!
یا صبح تا شب رونالدو رو تو قاب تلویزیون دیده بعد میگه نه علاقه من به فوتباله/:
من اسم این تصمیم ها رو میذارم تصمیم آنی.


د اخه مرد مومن
اصلا تو کار رو تجربه کردی؟
از کسی مشورت گرفتی؟
رفتی کار رو امتحان کنی ظرفیت وتوانایی خودت رو در اون ببینی؟

 


قاعده طلایی در صخره نوردی میگه:
تا زمانی که سنگ مطمئنی برای بالا رفتن از صخره پیدا نکردی پات رو فعلا رو هم سنگ شل و لق بذار.

کاری نکن از اینجا رونده از اونجا مونده‌ بشی.
لب کلام آنی تصمیم مگیر.

ویادت نره علاقه یا عدم علاقه
با یک چیز بدست میاد.
تجربه اون کار،تجربه اون کار،تجربه اون کار،تجربه اون کار
تو تا نری وتجربه نکنی نمیتونی دربارش نظر بدی.


۴)اخر اخرش که چی؟


باید یک شما کلی از مدینه فاضله رشته ات بدونی.ینی اگه تو دیگه شاخ شاخ رشته ات باشی به چی ختم میشه؟
اگه تونستی حتما برو فارغ التخصیل این رشته،اساتید رشته ات،دانشجو ارشد دکتری واز همه مهم تر موفق های این رشته رو گیر بیاد سوال پیچشون کن.


ببین بابا رشته ات به درد این مملکت میخوره یا نه؟


بذارید یکمثال بزنم
محمد حسین مهروز هوا فضا خونده این بشر واقعا در رشته خودش خوش درخشید.

ولی از شرایط این رشته ناراضیه و قصد شرکت در کنکور تجربی رو داره(نمیدونم الان داده یا نه)
این یک واقعیته. کشور ما در حال حاضر پشه پرواز نمیده! بنابرین این رشته نیاز کشور نیست(متاسفانه). پس باید بدونی که یا هوا فضا نباید بخونین یا اگه میخواین بخونین به نیت رفتن باشه.

 

 

 

۵)این لینک ها هم میتونن راهنمای شما باشند.


امین ارامش،

رادیو دال،

کتاب برو پی کارت،

جافکری

 

حرف آخر: این گمی گیجی کاملا طبیعیه عزیزان. زمان میبره یکی ممکنه بعد ۱سال یکی ممکنه بعد۲۰سال علاقه واقعی(نه توهمی) واستعدادش رو پیدا کنه.


۲ کار رو دوباره تکرار میکنم باید انجام بدیم.
۱)کسب اطلاعات(از افراد هم رشته،منابع بالایی که گفتم و...)

۲)تجربه کار های مختلف

 

به نظر من ما دوجور دیوانگی داریم آگاهانه،آنی
دیوانگی باباید دیوانگی اگاهانه باشه با کسب اطلاعات ومشورت واز همه مهم تر کسب تجربه باشه وگرنه ممکنه دیوانگی آنی کار دست ادم بده.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی