علی هادیان حقیقی

رهاورد(فطرت ثانی من)

علی هادیان حقیقی

رهاورد(فطرت ثانی من)

سلام خوش آمدید

ببخشید ۲سی سی انگیزه لطفا!(حسش نیست?!)

جمعه, ۱۵ اسفند ۱۳۹۹، ۰۶:۵۴ ب.ظ

پ.ن:این متن کاملا غیر علمی بوده ومبتنی بر تجربیات زیسته است


پ.ن: موضوع خیلی پیچیده ایه واز فاکتور های بسیار محتلف لذا از این کتن انتظار کار حضرت فیل رو نداشته باشین.
Let,Go....

من واقعا نمیدونم این انگیزه چیه؟

هر وقت ما هستیم انگیزه نیست
هر وقت نیستیم انگیزه هست.
انگیزه به یان بورس داخلی ایت تکلیفش با ما مشخص نیست معمولا نمیاد اگه هم بیاد ما نیستیم.

واینکه
کلا برای من۹۰درصد اوقات چیزی به اسم انگیزه سوزان،میل درونی،عطش به کار نبوده

یک چک لیستی بوده یک سری کار توش بود، بعدم انجام شده رفته
علی رغم بی میل بودن به انجام اون کار.
حتی نوشتن متن هایی که تا الان نوشتم هم خیلی وقت ها از روی اشتیاق وعلاقه نبوده.کی حال داره ۳۰۰۰کلمه بنویسه!

کاش وقتی کنکور داشتم میدانستم...

ولی هر چی بوده من انجام دادم کار رو خرد وتیکه تیکه کردم وانجامشون دادم به همین سادگی نه انگیزه اتشینی بوده ونه اشتیاق سوزان‌.

حالا اغراق نکنیم بالاخره یک کوچولو انگیزه بوده ولی گفتم سوزان اتشین نبوده.


البته این رو بگم همین انگیزه کوچولو نیازمند سلامت جسمی وروحیه‌ شما هم هست.
ینی وقتی شما دهنتون.... منظورم اینه که دندون درد دارین خب مسلما نمیشه نشست ودرس خوند.
ویا خب داشتین بچه ها پشت سر دختر همسایه تا نصف شب غیبت میکردین صبح خسته این خب مسلما انگیزه پایین تری دارین
ویا در بعد روحی
اگه خبر جدایی وزیر گواتامالا از همسرش رو شنیده باشین وافسرده باشین ویا خب به قول امروزی ها با یکی کات کرده باشید.
قطعا نمیشه با اون روح فرسوده نشست ودرس خوند به غیر از اون به نظرم بقیه ویزا بهونه است.


حضرت علی (ع):
أفضل الأعمال ما أکرهت علیه نفسک.
برترین کارها، کاری است که نفس خود را بر انجام آن (((مجبور))) گردانی.
بحار الأنوار: ج۷۵ ص۶۹ (حدیث شماره ۲۰)


این حدیث نگفته حال کنی،کیف کنی،لذت ببری نه چه بخوای چه نخوای چه بگی چه نگی معمولا کار های ارزشمند کار سختی اند وشما گاهی مجبوری خودت رو برای انجام اون کار مجبور وافسار مغز ابله رو باید بگیری.

پ.ن مهم
البته به قول بی پلاس
باید زبان فیل رو بدونی نمیشه باهاش جنگید نباید به فیل کم توجهی کنی حاات رو میگیره کم کم باهاش تربیت کنیکم کم باهاش تربیت کنی.


با این حال نبابد خیلی به مغز وسوسه های مغز،رو داد.
ولی باید اون رو شناخت.

کتاب پیشنهادی:
کتاب یادگیری هوشمندانه ایمان امینی

نتیجه:
خیلی به ناز کردنای مغز توجه نکنین اگه به حرف مغز قرار بود باشه میگه کلا بگیر بخواب،بخور و...
قرارم نیست ما همیشه با انگیزه باشیم

اتفاقا ممکنه خیلی روزها بی انگیزه باشیم مثل سیروان خسروی یک صبح دیگه یک نگاهی تو گوش کن میگه نباشه ما باید با بی انگیزگی کنار بیایم.

 

برای انجام کار ها انگیزه سوزان لازم نیست اون مال فیلما است

شما تنها به سه مورد نیاز دارین.


۱)چک لیست کار(خیلی مهم تر
۲)کار رو تیکه تیکه کنین
۳)Just Doit+اهنگ امیر شاملو(:


من سعی میکنم برای انجام به این شعار موقع انجام کارام همراه با پخش آهنگ مورد علاقه ام عملی اش کنم.


منابع پیشنهادی برای درک بهتر این متن(مستحب موکد)
کتاب سادگیری هوشمندانه ایمان امینی
پادکست جافکری انگیزه

شما برای حفظ انگیزتون چیکار میکنین؟

نظرات (۱)

وبلاگتون عالی بود

امیدوارم موفق باشید

پاسخ:
سلام ودرود.لطف دارین.
البته این اولین مطلب وبلاگه(:

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی